Vlak Connecting Europe Express je speljal s postaje
3. september, 2021

Vlak Connecting Europe Express, vzpostavljen v okviru evropskega leta železnic 2021, je 2. septembra speljal z železniške postaje v Lizboni. Na pettedenski poti od Lizbone do Pariza, kamor bo prispel 7. oktobra, se bo ustavil v več kot 100 mestih. Predviden je tudi postanek v Ljubljani, s čimer bo vlak povezal portugalsko, slovensko in francosko predsedstvo Sveta EU.

Evropska komisarka za promet Adina Vălean je povedala: „Železnica je pomemben del naše bogate skupne zgodovine, a tudi evropska prihodnost. Železniški prevoz v okviru naših prizadevanj za ogljično nevtralen prometni sektor prispeva k blažitvi podnebnih sprememb, obenem pa spodbuja gospodarsko okrevanje po pandemiji. Vlak Connecting Europe Express bo v naslednjih tednih postal potujoči laboratorij, konferenčni prostor in forum za javno razpravo o tem, kako zagotoviti, da bo železniški prevoz prva izbira tako za potnike kot za podjetja. Vabimo vas, da nam pridete zaželet dobrodošlico, ko se ustavimo na železniški postaji v vaši bližini.“

V okviru pobude bodo na železniških postajah po Evropi, kjer se bo vlak ustavil, organizirani številni dogodki. Železniški navdušenci bodo poleg tega lahko spremljali razprave, ki bodo potekale na vlaku, ter konference o infrastrukturni politiki EU in vlogi vseevropskega prometnega omrežja (TEN-T), organizirane v Lizboni, Bukarešti, Berlinu in Bettembourgu, ki se bodo v živo prenašale na spletnem mestu pobude. Vlak Connecting Europe Express je rezultat edinstvenega sodelovanja med Evropsko komisijo, Skupnostjo evropskih železniških in infrastrukturnih podjetij (CER), evropskimi prevozniki v železniškem prometu, upravljavci infrastrukture in številnimi drugimi partnerji na ravni EU in lokalni ravni.

Predsednik CER in izvršni direktor avstrijskih zveznih železnic Andreas Matthä je poudaril pomen skupnega projekta: „Pobuda Connecting Europe Express je izjemen dokaz uspeha evropskega leta železnic, obenem pa razkriva skupne izzive, ki nas čakajo v prihodnosti. Člani CER so zavezani uspešnemu uresničevanju zelenega dogovora. Močan evropski železniški sektor je bistvenega pomena za doseganje podnebnih ciljev EU. Trenutno je v čezmejnem železniškem prometu preveč ovir, zaradi katerih je obratovanje vlakov prek nacionalnih meja v Evropi zelo zapleteno. Še naprej moramo preusmerjati tovor s cest na železnico, zagotavljati učinkovite storitve za vse, ki vsak dan potujejo na delo, ter razširiti mednarodni potniški železniški prevoz na dolge razdalje z dnevnimi in nočnimi storitvami. Prepričan sem, da bo pobuda Connecting Europe Express povečala ozaveščenost o teh izzivih. Zahvaljujem se vsem sodelavcem in partnerjem, ki so omogočili izvedbo tega projekta, vlaku Connecting Europe Express pa želim srečno pot.“

Ozadje

Pobuda Connecting Europe Express je rezultat skupnih prizadevanj partnerjev iz evropskega železniškega sektorja in institucij na ravni EU ter na nacionalni in lokalni ravni. Zaradi različnih širin tirov po Evropi bo Connecting Europe Express dejansko vključeval tri vlake, in sicer iberski, standardni in baltski vlak, ki se bodo srečali po poti. Projekt po eni strani opozarja na pomanjkanje interoperabilnosti med nekaterimi deli evropskega železniškega omrežja, po drugi strani pa je dokaz odličnega sodelovanja prevoznikov v železniškem prometu in upravljavcev infrastrukture.

Vagone so prispevale različne evropske železniške družbe. V enem od vagonov, ki so ga prispevale madžarske železnice (MAV), bo na ogled mobilna razstava v organizaciji Evropske izvajalske agencije za podnebje, infrastrukturo in okolje (CINEA) in Skupnega podjetja Shift2Rail. Na njej bodo prikazane številne obstoječe tehnologije in inovacije, ki izboljšujejo železniško izkušnjo, predstavljena pa bo tudi podpora EU za infrastrukturne projekte. Standardni vlak bo vključeval še konferenčni vagon (ki so ga prispevale francoske železnice (SNCF)), dva standardna potniška vagona (nemške železnice (DB) in švicarske železnice (SBB)), vagon z gostinskimi storitvami (italijanske železnice (FS)) in spalni vagon (avstrijske železnice (ÖBB)). Iberski vlak med Portugalsko in Španijo je prispeval španski prevoznik Renfe, baltski vlak pa bodo upravljale litovske železnice (LTG).

Ob upoštevanju trenutne pandemije je bila pri organizaciji vseh dejavnosti v okviru pobude Connecting Europe Express posebna pozornost namenjena varnosti vseh udeležencev. Del dogodkov se bo prenašal prek spleta, železniški navdušenci pa so vabljeni, da si vlak na nekaterih železniških postajah ogledajo tudi v živo.

Vir. Evropska komisija

Povezava do originalnega članka